Kinezyterapia

Terapia manualna jest specjalnością zajmującą się leczeniem odwracalnych zaburzeń czynności narządu ruchu. Jej obszar działania obejmuje sytuacje, w których nie stwierdza się obecności chorób organicznych, takich jak stany zapalne, nowotwory, zmiany strukturalne, czy schorzenia narządów wewnętrznych.

Terapia manualna koncentruje się na przywracaniu właściwej czynności narządu ruchu oraz innych układów organizmu, które bez wyraźnej przyczyny zaczęły wykazywać objawy dysfunkcji. Jeśli doświadczasz bólu, dyskomfortu, ograniczenia ruchomości w stawach, osłabienia siły mięśniowej lub innych niepokojących objawów bez konkretnej przyczyny, taki jak uraz lub zdiagnozowana choroba, istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyczyną są zaburzenia czynnościowe określonych tkanek, takich jak mięśnie, więzadła, powięzi, czy narządy wewnętrzne.

W trakcie konsultacji w gabinecie, jesteśmy w stanie dokładnie ocenić te zmiany czynnościowe poprzez wywiad i badanie kliniczne. Następnie, stosując techniki terapii manualnej, jesteśmy w stanie efektywnie je leczyć. Naszym celem jest przywrócenie harmonii i optymalnej funkcji Twojego ciała.

Do zaburzeń czynnościowych należą m. in.:

• bóle kręgosłupa;
  • bóle stawów;
  • bóle i zawroty głowy;
  • drętwienie palców u rąk i nóg;
  • zaburzenia trawienia;
  • refluks żołądkowy ;
  • bóle brzucha;
  • kłucia w klatce piersiowej;
  • bolesne miesiączki;
  • bruksizm;